25 listopada 2020 Udostępnij

Naturalne kuracje na zmrożone ramię i uzdrowienie w ciągu kilku dni!

Jeśli znasz kogoś, kto ma/miał zamrożone ramię, będziesz wiedział, że próbował prawie wszystkiego, co zasugerowali przyjaciele o dobrych intencjach.

Może doświadczyłaś/eś zamrożonego ramienia. Lekarze mogą przepisać różne leki, fizjoterapię, zastrzyki steroidowe, a nawet operacje w celu złagodzenia bólu. Ale tak naprawdę, naturalna kuracja dla zamrożonego barku to droga do celu!

Co to jest mrożone ramię?

Frozen shoulder (vel adhesive capsulitis) to stan zapalny, który występuje w kapsułce humerusu. W stawie ramiennym znajduje się bardzo luźna kapsułka stawowa, znana jako kapsułka stawu ramiennego, a tkanka łączna może czasem stać się zapalna i sztywna.

Zamrożony staw ramienny występuje zwykle do jednego ramienia po kolei, rzadko razem. A kiedy tak się dzieje, może to znacznie ograniczyć zakres ruchu w barku. Osoby cierpiące mogą odczuwać pewien ucisk lub sztywność, a nawet ból w barku, które ograniczają ruchy.

Ból jest stały, pogłębia się w nocy lub przy zimnej pogodzie. Nieleczony stan nie ustępuje i może dojść do tego stopnia, że nie będziesz w stanie podnieść ręki. Ubieranie się, prowadzenie samochodu i normalne czynności mogą powodować silny ból w ramieniu.

Żywność zapalna, której należy unikać po zamrożeniu ramienia

Zamrożone ramię to stan zapalny kapsułki humerusowej i tak jak w przypadku każdego innego stanu zapalnego w organizmie, może być lepiej lub gorzej w zależności od tego co jesz.

Poniżej znajduje się krótka lista produktów spożywczych o działaniu zapalnym, których należy absolutnie unikać, gdy masz zamrożone ramię.

  • Cukier i rafinowane węglowodany

Spożywanie cukru (mniej więcej jedna puszka 330 ml sody) jest związane z 60-109% wzrostem laboratoryjnych markerów stanu zapalnego, takich jak białko C-reaktywne. To samo odnosi się do wszystkich węglowodanów rafinowanych.

Należy również pamiętać, że cukier jest ulubionym "pokarmem" wszystkich bakterii. Jeśli masz jakikolwiek rodzaj infekcji bakteryjnej, jedzenie cukru jest bardzo prawdopodobne, aby go pogorszyć (wraz z towarzyszącym mu zapaleniem), zużywać zasoby organizmu, a ostatecznie pogorszyć swoje zamrożone barku, jak również.

  • Tłuszcze trans

Przejściowo nienasycone kwasy tłuszczowe są jednymi z najgorszych rzeczy dla zdrowia w ogóle, ale rzeczy stają się jeszcze brzydsze, gdy chodzi o powrót do zdrowia po zapaleniu.

Badania wskazują, że tłuszcze trans bezpośrednio wywołują stan zapalny naczyń krwionośnych i zmniejszają ich zdolność do relaksu i rozszerzania się. Ostatecznie, zmniejsza to przepływ krwi do wszystkich organów w organizmie - to sprawia, że każdy stan zapalny jest znacznie gorszy i znacznie spowalnia gojenie się zamrożonych barków.

  • Alkohol

Spożywanie alkoholu zwiększa przepływ substancji niebezpiecznych z jelit do krwi, takich jak lipopolisacharydy pochodzące z mikroflory (LPS).

Muszą one być neutralizowane przez wątrobę i wypłukiwane przez nerki, dwa procesy, które pobierają dużo energii z organizmu. Oba czynniki w znacznym stopniu przyczyniają się do wszystkich możliwych procesów zapalnych, w tym samoprzylepnego zapalenia kapsuli.

  • Przetworzona żywność pochodzenia zwierzęcego

Pokarmy pochodzenia zwierzęcego zawierające białko i tłuszcze są również bogate w zaawansowane produkty końcowe glikacji (AGE), a podczas gotowania mają tendencję do tworzenia się jeszcze większej ilości tych produktów. Jest to ważne, ponieważ AGE są związane ze zwiększonym utlenianiem, pogorszonym stanem zapalnym i znacznie zwiększonym ryzykiem wystąpienia takich chorób jak cukrzyca i choroby układu krążenia.

Jeśli to możliwe, unikaj wszystkich pokarmów pochodzenia zwierzęcego podczas leczenia, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z ciężką mrożoną łopatką. Jeśli nie jest to możliwe, należy przestrzegać tych zasad, aby zminimalizować powstawanie AGE w pokarmie:

  • Wybieraj wilgotne ciepło na suchym ogniu, aby gotować swoje potrawy.
  • Gotować na niższych temperaturach
  • Dodać kwaśne składniki, takie jak ocet lub sok z cytryny
  • Ziarna glutenowe

Ziarna takie jak pszenica, żyto i jęczmień również najlepiej jest unikać w okresach stanów zapalnych - a mrożenie łopatki nie jest wyjątkiem. Ziarna te są bogate w gluten i lektyny, związki, o których wiadomo, że powodują dysfunkcję i choroby u ludzi.

Nawet jeśli nie jesteś wrażliwy na gluten, jest to mądre podejście, aby uniknąć wszelkich możliwych stresów dietetycznych w okresach powrotu do zdrowia po stanach zapalnych.

Powiązane czytanie: 20 pokarmów, które pogorszą stan zapalny w organizmie.

Naturalna kuracja na mrożone ramię

Leki mogą tymczasowo uśmierzyć ból, ale nie goją się, w rzeczywistości mogą pogorszyć sytuację poprzez wywołanie innych skutków ubocznych, takich jak stan zapalny w innych częściach ciała. I nie chcesz być na stałe uzależniony od środków przeciwbólowych. Chirurgia niesie ze sobą ryzyko bez gwarancji całkowitego wyleczenia.

Kluczowym słowem w tym osłabiającym stanie jest "stan zapalny". Ze stanem zapalnym, sok zawsze działa. A wiedza o tym, jakie soki pić, pozwala zgadywać, że działa i zapewnia szybkie uzdrowienie.

Oto niektóre z rzeczy, które można zrobić, aby ulżyć zamrożonemu ramieniu:

1. Poprawić swoje zdrowie jelit

Bardzo ważnym i doskonałym miejscem do rozpoczęcia zapobiegania stanom zapalnym, jest skupienie się na zdrowiu jelit. Duża część układu odpornościowego znajduje się w jelitach, więc ma to sens, że zdrowie układu pokarmowego jest jednym z głównych priorytetów w walce z zapaleniem.

Największym problemem, z jakim borykają się ludzie z jelitami, jest brak zdrowych bakterii. Można temu zaradzić, jedząc sfermentowaną żywność lub regularnie pijąc zielone soki. O wiele łatwiejszym sposobem jest to, że można również rozważyć przyjmowanie suplementu probiotycznego.

Ocet jabłkowy z cydru jest napojem fermentowanym, który jest najłatwiejszy i najwygodniejszy do dodania do diety, który pomoże znacznie zmniejszyć stan zapalny. Kup tylko ocet jabłkowy Bragg'a, który ma swoją "matkę" w nim, co jest kluczem do Twojego uzdrowienia.

2. Pijcie soki przeciwzapalne

Jednym z najłatwiejszych naturalnych sposobów na zatrzymanie zapalenia jest picie soków przeciwzapalnych. Dotyczy to wielu stanów zapalnych.

Z zamarzniętym ramieniem, mogę sobie wyobrazić, że sok byłby dla ciebie koszmarem. Będziesz potrzebował kogoś, kto zrobi dla ciebie te soki.

Poniżej są dwa moje ulubione przepisy na soki przeciwzapalne. Możesz pić albo jeden (albo oba) i dadzą ci dobre rezultaty. Picie ich w postaci soku pozwala na przyjęcie większej ilości ich dobroci dla szybkiego wyleczenia stanu zapalnego w twoim ramieniu.

SOK BETROOTOWY JUICE

Burak jest bogaty w betalainy, kwas askorbinowy, karotenoidy, kwasy fenolowe i flawonoidy, które przyczyniają się do synergicznego działania przeciwutleniającego i przeciwzapalnego w celu zmniejszenia stresu oksydacyjnego i chronicznego stanu zapalnego.

Sok z nich wszystkich:

  • 6 dużych buraków - odciąć oba końce i oczyścić pod bieżącą wodą, sok ze skórką
  • 1 cytryna - odciąć oba końce cytryny i ćwiartować ją, sok ze skórką
  • 1-calowy korzeń imbiru

Powinno to dać około 1 litra/kwartkę soku przy użyciu sokowirówki do żucia. Jeśli używasz szybkoobrotowej wyciskarki odśrodkowej, możesz otrzymać trochę mniej.

Ostrożnie: Jeśli nigdy nie piłeś soku z buraków, zacznij od odrobiny soku z buraków, aby zobaczyć, jak reaguje na niego twój organizm. Jeśli zauważyłeś jakąś reakcję, wypij dużo wody i wypij trochę mniej soku następnym razem i stopniowo zwiększaj ilość soku, którą twój organizm jest w stanie "tolerować".

SOK ANANASOWY

Ananas zawiera enzym bromelainowy, który ma właściwości przeciwbólowe (przeciwzapalne). Jest zalecany do stosowania leczniczego w leczeniu przewlekłych stanów zapalnych i chorób. Ananas jest nie tylko naturalnym środkiem przeciwbólowym, ale również dostarcza odpowiednich składników odżywczych do leczenia stanów zapalnych.

Sok z nich wszystkich:

  • 1 cały ananas - odciąć koronę i cierniową skórę, następnie pokroić żółty miąższ na mniejsze kawałki, aby zmieścił się w zsypie sokowirówki.
  • 8-10 żeberka selera
  • 1 ogórek
  • 1-calowy korzeń imbiru
  • Szczypta pieprzu cayenne (opcjonalnie, ale działa wspomagająco leczenie)

To powinno dać około 1 litra/kwartkę soku.

ILE WYPIĆ I NA JAK DŁUGO

Ile i jak długo trzeba je pić, zależy od tego, jak ciężkie stało się twoje zamarznięte ramię. Codziennie zrób 1 litr soku i podziel je na 3 porcje do wypicia rano, po południu i wieczorem, na pusty żołądek, co najmniej 15 minut przed jedzeniem.

Ostrożnie: Jeśli jesteś cukrzykiem, masz niskie ciśnienie krwi, zaburzenia krwi lub infekcję drożdżową: Pić tylko około 500 ml/dzień (około 17oz/dzień), podzielone na dwie porcje rano i po południu.

Tak, możesz nadal jeść, ale spróbuj zmniejszyć ilość pokarmów powodujących stan zapalny. Zamiast tego, jeść żywność, która pomoże wyeliminować stan zapalny.

Jeśli jesteś na wszelkich leków, pić swoje soki 2 godziny oprócz leków.

Po pierwszym dniu, możesz już czuć się w pewnym stopniu poprawy. Oto jak silne są te soki! Kontynuujcie picie tego samego w drugim i trzecim dniu.

Ile dni jeszcze? Tak długo, jak długo potrwa to dla Ciebie, aż ból całkowicie ustąpi. Dla niektórych osób może to potrwać 3 dni, dla innych nawet do 14 dni. Jeśli cierpisz od miesięcy, kilka dni to tak naprawdę nic, kiedy wiesz, że wyzdrowiejesz, pijąc te przeciwzapalne soki.

3. Magnez do leczenia zamarzniętego ramienia

Inną rzeczą, która może być powodem twojego samoprzylepnego zapalenia kapsuli (lub przynajmniej przyczynić się do jego rozwoju) jest niewystarczające spożycie magnezu.

Niedobór magnezu jest związany ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia stanu zapalnego, podczas gdy właściwe spożycie zapobiega zwapnieniu naczyń krwionośnych i ogólnie poprawia przepływ krwi przez organizm.

W rzeczywistości niektórzy eksperci twierdzą nawet, że magnez jest jednym z najlepszych sposobów leczenia zamarzniętych ramion! Sprawdź tę listę produktów spożywczych, które są bogate w magnez.

Najlepszą rzeczą w przypadku magnezu w diecie jest to, że Twój organizm wchłonie tyle minerału, ile potrzebuje, więc nie musisz się martwić o konkretne ilości każdego pokarmu do spożycia. Połącz to z innymi naturalnymi metodami leczenia mrożonych barków, a w mgnieniu oka uzyskasz kilka poważnych usprawnień!

4. Terapia akupunkturowa w przypadku mrożonego barku

Istnieje sporo badań wskazujących na akupunkturę jako skuteczną kurację w przypadku zamrożonego barku.

Na przykład niemieckie badanie z 2017 r. wykazało, że akupunktura przynosi natychmiastową ulgę w bólu u pacjentów z silnie zamrożonym ramieniem.

W tym samym badaniu zauważono, że znaczna poprawa bólu została osiągnięta dwa razy szybciej u tych pacjentów, którzy otrzymali zarówno akupunkturę jak i terapię konwencjonalną (około 15 tygodni) w porównaniu z tymi, którzy otrzymali samo leczenie konwencjonalne (około 30 tygodni).

Ważne jest to, że akupunktura nie ma praktycznie żadnych skutków ubocznych ani niebezpiecznych długoterminowych konsekwencji w porównaniu z podejściem konwencjonalnym, które opiera się na niesteroidowych lekach przeciwzapalnych. Oczywiście czyni to akupunkturę jednym z najlepszych sposobów leczenia zamarzniętego ramienia - wystarczy znaleźć zaufanego specjalistę!

5. Ziołowe środki zaradcze na zmrożone ramię

Aby przyspieszyć powrót do zdrowia po zamarzniętym ramieniu, włącz do zabiegu zioła przeciwzapalne o właściwościach przeciwbólowych, które zmniejszają stan zapalny i zabijają ból.

Niektóre z najbardziej skutecznych opcji to:

  • Grzybek Reishi
  • Diabelski szpon
  • Echinacea
  • Tymianek
  • Rosemaryjski
  • Ginger
  • Kurkuma

Wystarczy wdrożyć niektóre z zaproponowanych powyżej naturalnych środków zaradczych, aby szybko doświadczyć ulgi w zamarzniętym ramieniu.

Bądź zdrowy!

Monika Białek

Gastrolog oraz wierna użytkowniczka marki Hurom. Poznań.